Alla inlägg den 26 april 2011

Av Linda Whyte - 26 april 2011 17:35

Kom hem från en jobbig dag på jobbet till trötta, hungriga, prickiga och uttråkade barn... Hoppas träning ikväll kan rädda denna dag från total katastrof. Inte visst jag vad jag skulle göra för mat heller. Då blir det "Räddaren i nöden" - Köttfärssås!!!


Köttfärssås går väl att göra på 10 000 olika sätt. Så här gör jag min:


Fräs en hackad gul lök, tillsätt köttfärs, fräs till den är klar. Pressa i minst en vitlöksklyfta (köttfärssås utan vitlök är som sommar utan sol). Häll på en kartong passerade tomater (Icas egna är i en kartong, så därför :) ) och en skvätt mjölk. Lägg i en halv köttbuljongtärning. Spruta ner ketchup, behövs inget på bordet sen då! Krydda sedan med salt, vitpeppar, paprikapulver, grillkrydda, oregano och basilika.


Låt såsen koka ihop medan man kokar upp pastavatten och kokar pastan.


Servera med färskriven parmesan! Lite snålt med sallad idag - saknade ruccola, fick nöja mig med några små tomater.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards